اصول اخلاقی معاصر در ژورنالیزم

اصول اخلاقی معاصر در ژورنالیزم

اصول اخلاقی معاصر در ژورنالیزم  فهرست مطالب: مقدمه هدف تحقیق اهمیت تحقیق طرح مسأله چارچوب نظری تحقیق محدودیت های تحقیق فصل نخست: مفاهیم کلیدی پژوهش ارتباط‌ مستقیم‌ و شخصی‌ ارتباط‌ غیر مستقیم‌ و غیر شخصی‌ عرف چیست؟ قانون کدامست عرف چیست؟ قانون چیست؟ قانون اساسی قانون جزا رابطه بین قانون و عرف از عرف اخلاقی تا اخلاق عرفی اخلاق چیست؟ نسبت بین عرف و اخلاق چیست رویه قضایی تعریف ارزشهای اجتماعی هنجار هنجارهای اجتماعی نظم اجتماعی – رسم اجتماعی – میثاق اجتماعی – تشریفات اجتماعی – شعایر اجتماعی – آداب اجتماعی – شیوه های قومی – قوانین اجتماعی – اخلاق اجتماعی – مقررات اجتماعی فرهنگ تفاوت موسسه و نهاد مؤسسه عمومی مؤسسه خصوصی پروتوکول تفاهم لایحه اصل اصول جعل تعرض مقرره مقررات اطلاعات اطلاعات شخصی واحد اطلاع‌رسانی حق دسترسی به اطلاعات تخلف تخطی جرم مجرم تقلب آشوب اساسنامه . آزادی آزادی مطبوعات آزادی مطبوعات به معنای خاص آزادی به معنای عام آزادی از لحاظ اعلامیه حقوق بشر و شهروند فرانسه 1789 آزادی فردی آزادی عقیده: بیان آزادی بیان آزادی اطلاعات آزادی نشر معلومات و فکر کمیسیون آزادی اطلاعات استقلال تمامیت ارضی وحدت ملی حاکمیت حاکمیت ملی منافع ملی هویت هویت فرهنگی هویت ملی حاکمیت ارضی مصؤنیت مصؤنیت روانی مسؤولیت مسؤولیت اخلاقی مسؤولیت حقوقی میثاق ارتکاب مجازات حقوق مدنی حقوق طبیعی مکلف فصل دوم نگاه گذرا به اخلاق حرفه ای و حرفه ژورنالیزم اخلاق كاری و ابعاد آن تعهد و تعهد كاری ژورنالیزم ژورنالیست ژورنالیزم شغل است یا حرفه؟ راهکارهای حرفه‏ای شدن ژورنالیست عناصر متشكله تعریف قانونی ژورنالیست الف – طبیعت فعالیت ژورنالیزم ب – شرایط روند فعالیت ژورنالیزم دریافت حق‏الزحمه پ – محل فعالیت ژورنالیست همكاری‏های متعدد ت. موُسسه مطبوعاتیPress از وجه ساختاری و نهادی: از وجه كاركردی ث. قلمرو جغرافیایی فعالیت مطبوعاتی ژورنالیست حرفه‏ای از دیدگاه برخی از کشورها سوئد ایالات متحده امریکا فرانسه هندوستان بنگلادش الجزایر سوریه ایران افغانستان آیا ژورنالیزم، حرفه‌ی خاص است؟ الف. وظایف فنی ژورنالیستان ب. وظایف اجتماعی ژورنالیستان پ. وظایف اخلاقی ژورنالیستان اصول ۹ گانه ژورنالیزم اخلاق و اصول اخلاقی فصل سوم تاریخچه و پس منظراخلاق رسانه ای ‌‌‌‌رسانه ها و اخلاق روابط دو سویه رسانه و اخلاق دامنة تأثیر اخلاق رسانه‏ای رابطه حقوقو اخلاق ویژگیهای قاعدة حقوقی تفاوت دستورهای حقوقی و اخلاقی تفکیک مرز حقوق واخلاق اخلاق رسانه‏ای در روند دموكراسی فصل چهارم اصطلاحات ویژة اخلاق در ژورنالیزم اخلاق رسانه‏ای: صداقت، انصاف و صراحت حریم خصوصی و حق دسترسی آزادانه به اطلاعات تعریف حریم خصوصی 1- تاریخچه‌ حریم‌ خصوصی‌ 2. قلمرو و حوزه‌های‌ حریم‌ خصوصی‌ 3. الگوهای‌ مختلف‌ حمایت‌ از حریم‌ خصوصی 4. تهدیدها علیه حریم خصوصی 5. دسترسی شهروندان به اطلاعات و گفتمان ابطال ناپذیری حریم خصوصی 6. واکاوی سه استدلال در امکان‌پذیری نقض حریم خصوصی تعارض «حق دسترسی آزاد به اطلاعات» و «حریم خصوصی» حق پاسخگوی حق امتناع ثبت مخفیانه ناشناس ماندن افترا چیست؟ انواع افترا رسانه های زرد چیست؟ فصل پنجم اخلاقواطلاعات انترنت،اطلاعرسانی واخلاقگرایی اهمیت اخلاق در رسانه ها ضرورت رعایت اخلاق در ژورنالیزم وظایف اخلاقی، و اخلاق ژورنالیزم تلویزیون ها و تدوین اصولنامه اخلاقی شاخصه های اخلاقی یک دفتر مطبوعاتی مسؤولیت شناس بخش های اصلی ضوابط اخلاقی ژورنالیستان متعهد و واقعی اخلاق عكاسیِ خبری جدید در قالب یک مثال نهاد (Article19) حق دسترسی به اطلاعات مدلی برای قانون آزادی اطلاعات فصل اول: تعاریف و هدف ماده 1: تعاریف ماده 2: هدف فصل دوم: حق دسترسی به اطلاعات نزد نهادهای عمومی و خصوصی ماده 3: آزادی اطلاعات ماده 4: حق عمومی دسترسی ماده 5: قانونگذاری ممنوعیت یا محدودیت افشا ماده 6: نهادهای عمومی و خصوصی ماده 7: سوابق ماده 8: تقاضای اطلاعات ماده 9: مهلت پاسخگویی به تقاضاها ماده 10: پاسخ کتابهای به تقاضا ماده 11: هزینه‌ها ماده 12: وسایل اطلاع‌رسانی ماده 13: اگر سابقه‌ای در اختیار نباشد ماده 14: تقاضاهای آشفته، مکرر و ناموجه فصل سوم:اقداماتی برای ترویج آشکارگی ماده 15: رهنمای استفاده از قانون ماده 16: مسؤول اطلاع‌رسانی ماده 17: وظیفه انتشار ماده 18: رهنمایی درباره وظیفه انتشار ماده 19: حفظ و نگهداری سوابق ماده 20: تعلیم مقامات ماده 21: گزارش به «مقام عالی اطلاع‌رسانی» فصل چهارم: استثناها ماده 22: ارجحیت منافع عمومی ماده 23: اطلاعاتی که به طور علنی در دسترس است ماده 24: قابلیت تفکیک ماده 25: اطلاعات شخصی ماده 26: مصؤنیت قانونی ماده 27: اطلاعات تجاری و محرمانه ماده 28: سلامتی و ایمنی ماده 29: اجرای قوانین ماده 30: دفاع و امنیت ماده 31: منافع اقتصادی همگانی ماده 32: سیاست‌گذاری و عملیات نهادهای عمومی ماده 33: مهلت‌ها و محدودیت‌های زمانی فصل پنجم:«مقام عالی اطلاع‌رسانی» ماده 34: انتصاب «مقام عالی اطلاع‌رسانی» ماده 35: استقلال و اختیارات ماده 36: حقوق و مخارج ماده 37: کارکنان ماده 38: فعالیت‌های عمومی ماده 39: گزارشها ماده 40: مصؤنیت «مقام عالی اطلاع‌رسانی» فصل ششم: اجرای قانون توسط «مقام عالی اطلاع‌رسانی» ماده 41: شکایت بردن به «مقام عالی اطلاع‌رسانی» ماده 42: تصمیم‌گیری در مورد شکایت ماده 43: اجرای مستقیم تصمیم ماده 44: اختیارات «مقام عالی اطلاع‌رسانی» برای تحقیق‌وتفحص ماده 45: فرجام‌ خواهی از تصامیم و احکام «مقام عالی اطلاع‌ رسانی» ماده 46: الزامی بودن تصامیم و احکام «مقام عالی اطلاع‌ رسانی» فصل هفتم: هشداردهندگان ماده 47: هشداردهندگان فصل هشتم: مسؤولیت مدنی و جنایی ماده 48: افشاگری‌های از روی حسن نیت ماده 49: تخلفات مجرمانه فصل نهم: سایر مواد قانون ماده 50: مقررات ماده 51: تفسیر ماده 52: نام مختصر قانون و زمان شروع آن فصل ششم پیشینه و نمونه های جهانی نظام نامه های اخلاقی مقدمه لزوم دید تدوین اصول اخلاق حرفه ای خبرنگاری فصل هفتم کدهای جهانی اخلاق ژورنالیزم مشکلات ،  محدودیت‌ ها و پیشنهادها آزمایش‌ شونده چه کسی است؟ کدهای جهانی اخلاق ژورنالیزم و ارتباطات تصمیم‌ گیری در مورد این که خبر چیست؟ چه کسی اطلاعات را کنترل می‏کند؟ جهانی‌گرایی در مقایسه با نسبی‌ گرایی فرهنگی عینیت ، پرده‌ای که رسانه‌ها پشت آن پنهان می‌شوند پیش نویس سند میثاق اصول اخلاقی حرفه ‎‎ژورنالیزم حقوق و ‎‎امتیازهای ژورنالیزم ‎‎وظایف و مسئوولیت های ژورنالیست مسؤولیت اجتماعی خبرنگار اصول اخلاقی ژورنالیستان و رسانه های افغاانستان (طرح) اصول نامه‏ اخلاقی ژورنالیستان و رسانه های افغانستان عبارت است فصل هشتم جرایم رسانه ‏ای جرم چیست؟ عناصر ارتکابی جرم جرم مطبوعاتی چیست؟ الف- تعریف عام جرم مطبوعاتی ب. تعریف جرم مطبوعاتی آیا در جرایم مطبوعاتی علاوه‌ بر مدیر مسؤول ، نویسنده‌ وژورنالیست هم‌ مسؤولیتی دارند؟ آزادى مطبوعات ، جرایم و تخطی های مطبوعاتى منموعیت نشر مطالب از طریق وسایل علنی در قانون جزای افغانستان رسانه ها عامل مسایل جرمی سانسور چیست؟ کاپی رایت چیست؟ قانون رسانه های کشور مصوب اسد 1388 فصل اول ماده اول مبنا فصل سوم ماده دهم: تأسیس رسانه های چاپی فصل چهارم ماده دوازدهم:تأسیس رسانه های همگانی برقی فصل پنجم ماده بیست و ششم:منابع مالی رسانه های همگانی : منابع تمویل فصل ششم ماده بیست هفتم: تاسیس مطابع و موسسات فرهنگی فصل هفتم ماده بیست و نهم: صاحب امتیاز، شرایط و مکلفیت ها فصل هشتم ماده سی و هفتم: مدیر مسؤول، شرایط و مکلفیت های آن تفاوت های قانون جدید رسانه ها با قانون پیشین مقایسه قانون رسانه های 1388 با قانون پیشین معاهده جهانی حق تقلید 1952 اعلامیة الحاقی مربوط به ماده هفدهم تصمیم نامه مربوط به ماده یازدهم نتیجه پیشنهادها منابع