ارائه مدل یا الگویی کاربردی برای تصمیم گیری در امر توسعه محصول جدید در شرکت گرانیت بهسرام
فهرست مطالب: چكیده. 1 فصل اول كلیات تحقیق ارائه مدلی جامع برای توسعه محصول جدید (NPD) در شركت گرانیت 3 1-1- مقدمه 3 1-2- ضرورت واهمیت تحقیق (بیان مسأله). 4 1-3- پیشینه تحقیق :5 1-4- فرضیه های تحقیق :7 1-5- اهداف تحقیق 7 1-6- روش تحقیق 8 فصل دوم ادبیات تحقیق 2-1- مقدمه 10 2-2- بخش اول: مفاهیم محصول و توسعه محصول جدید 11 2-2-1- كالا و مفاهیم آن 11 2-2-2- تعریف كالا 11 2-2-3- سطوح كالا 11 2-2-4- سلسله مراتب كالا 12 2-2-5- طبقه بندی كالا 13 2-2-6- توسعه محصول از نظر عامگرایان و خاصگرایان :17 2-2-7- گزارشی جامع از بهره وری توسعه محصول در صنایع آمریكا 23 2-2-8- نرم افزار مدیریت دوره عمر محصول (PLM) :27 2-2-9-حوزه های P L M… 27 2-2-10-دلایل تنوع اشكال منحنی عمر محصولات 28 2-2-11- منحنی عمر محصول برای كالاهای معمولی 29 2-2-12- تحلیل ویژگی كالا درهرمرحله ازعمركالا :29 2-2-13- اشكال منحنی عمر كالاهای خاص 30 2-3- بخش دوم: عوامل كلیدی توسعه محصول 35 2-3-1- نیازها،خواسته ها و تقاضاها 36 2-3-2- محصولات یا كالاها 37 2-3-3- ارزش، هزینه و رضایت 37 2-3-4- مبادله ، تعاملات و روابط 37 2-3-5- شرایط مبادله برای انجام مبادله :38 2-3-6- آمیخته های بازاریابی :41 2-3-7- رابطه تكنولوژی و ارزیابی آن برای تولید محصول جدید 46 2-3-8- مدلهای ارزیابی تكنولوژی :48 2-3-9- عامل مدیریت تیم توسعه محصول 49 2-3-10- استراتژیها و مدل های توسعه محصول 50 2-3-11- استراتژی عمومی پورتر 51 2-3-12- مدل استراتژی رقابتی آنسف 52 2-3-13- مدل استراتژی سازگاری محصول جدید با مهارتهای R&D موجود شركت 54 2-3-14- مدل توسعه ویژگیهای كیفی در محصول Q F D.. 56 2-3-15- مدل نقشه راه محصول (PLR):57 2-3-16- مدل توسعه محصول مرحله به مرحله كوپر 58 فصل سوم روش تحقیق 3-1- مقدمه. 62 3-2- روش تحقیق 62 3-3- تحقیق از نظر ماهیت و روش :63 3-4- جامعه و نمونه آماری تحقیق 64 3-4-1- جامعه آماری مورد مطالعه 64 3-4-2- برآورد حجم نمونه و روش نمونه گیری 64 3-5- ابزار و مراحل جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها 64 3-5-1- تصمیم گیری چند معیاره (MCDM):66 3-5-2- رویكرد تحلیل سلسه مراتبی (AHP). 66 3-5-3- بیان اصول ریاضی AHP و چگونگی اولویت بندی این روش 68 3-5-4- بیان اصول اولویت بندی عوامل 69 3-6- درخت تصمیم برای شركت گرانیت :71 فصل چهارم تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق 4-1- مقدمه. 74 4-2- نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل پیش آزمون 74 4-2-1- نتایج حاصل از تحلیل پیش آزمون 75 4-2-2- آنالیز پایایی پرسشنامه با تکنیک آلفای کرونباخ 77 4-2-3- مدل تحقیق 78 4-2-4- نتایج حاصل از تحلیل پرسشنامه نهایی و آزمون فرضیه ها 80 4-3- مقایسه عوامل اصلی مدل 91 4-4- مقایسه شاخص های کلیدی تکنولوژی 92 4-5- مقایسه شاخص های کلیدی بازاریابی 93 4-6- مقایسه شاخص های کلیدی تجاری سازی 94 4-7- مقایسه شاخص های کلیدی تیم توسعه محصول 95 فصل پنجم نتیجه گیری، پیشنهادات و محدودیت های تحقیق 5-1- مقدمه. 97 5-2- نتیجه گیری حاصل از یافته های پژوهش 97 5-2-1- نتایج حاصل از یافته ها و فرضیات پژوهش 97 5-2-2- نتایج حاصل از عوامل اصلی مدل پژوهش 97 5-2-3- نتایج حاصل از شاخص های عوامل اصلی مدل 98 5-3- پیشنهادات برای بهبود فرایند توسعه محصول جدید در گرانیت 100 5-4- پیشنهادات در سطح كلان برای موفقیت درNPD در گرانیت 100 5-5- پیشنهادات تاكتیكی 101 5-6- پیشنهادات برای محققین بعدی 104 منابع مراجع فارسی 106 مراجع انگلیسی 107 پیوست: پرشسنامه نهایی پژوهش براساس الگوی AHP. 108 فهرست اشكال شكل2-1: سطوح پنج گانه كالا 11 شكل2-2: طبقه بندی انواع كالا 15 شكل2-3: فرایند توسعه محصول جدید و توفیق درتوسعه محصول ازدیدگاه كریك وهارت 18 شكل2-4 عوامل موثر بر توسعه محصول جدید باتغییرات محیطی و سهم بازار 22 شكل2-5 منحنی دوره عمر كالاهای تخصصی 31 شكل 2-6 منحنی دوره عمر كالاهای معمولی تخصصی 31 شكل 2-7منحنی دوره عمر كالاهای سرگرم كننده 32 شكل2-8 منحنی دوره عمر كالاهای تابع مد 32 شكل2-9: فرایند ایده و غربال ایده ها برای توسعه محصول 33 شكل2-10 : منحنی دوره عمرمحصول بابرند-سود-فروش – رضایت محصول 34 شكل2-11 : ساختاراقتصادی مبادله مدرن 39 شكل2-12: نیروهای اصلی دربازاریابی مدرن 39 شكل 2-13: مفهوم بازاریابی 40 شكل2-14 جهش تغییرات تكنولوژی در توسعه محصول 48 شكل 2-15: عوامل مدیریت و تاثیر آن بر توسعه محصول 50 شكل 2-16: ماتریس استراتژی عمومی پورتر 52 شكل 2-17: ماتریس استراتژی رقابتی آنسف 52 شكل 2-18: مدل استراتژی سازگاری محصول جدید با مهارتهای R&D موجود شركت 55 شكل 2-19 مدل نگرش فرایند طراحی محصول جدید با تكنیك QFD 57 شكل 2-20: مدل ساختاری توسعه محصول جدید 58 فهرست جداول جدول2-1: عارضه یابی شكست درفرایند توسعه محصول از دیدگاه كریكوهارت 20 جدول2-2: نه روش برای ساختن وپرورش تقاضا از دیدگاه مدل آنسف باتوجه به نوع بازار و محصول 53 جدول 2-3:مدل 6مرحله ای توسعه محصول كوپر 60 جدول 3-1:جدول مقایسات زوجی 68 جدول 3-2: جدول مقیاس مقایسه زوجی 69 جدول 4-1: نتایج توصیفی و اولویت بندی شاخصهای عامل تکنولوژی 75 جدول 4-2: نتایج توصیفی و اولویت بندی شاخصهای عامل بازاریابی 76 جدول 4-3: نتایج توصیفی و اولویت بندی شاخصهای عامل تجاری سازی 76 جدول 4-4: نتایج توصیفی و اولویت بندی شاخصهای عامل تیم توسعه محصول 77 جدول 4-5: مقایسات زوجی عوامل اصلی مدل 81 جدول 4-6: مقایسات زوجی شاخصهای تکنولوژی 82 جدول 4-7: مقایسات زوجی شاخصهای بازاریابی 83 جدول 4-8: مقایسات زوجی شاخصهای تجاری سازی 84 جدول 4-9: مقایسات زوجی شاخصهای تیم توسعه 85 جدول 4-10: مقایسات زوجی عوامل اصلی مدل 86 جدول 4-11: مقایسات زوجی شاخصهای تکنولوژی 87 جدول 4-12: مقایسات زوجی شاخصهای بازاریابی.. 88 جدول 4-13: مقایسات زوجی شاخصهای تجاری سازی… 89 جدول 4-14: مقایسات زوجی شاخصهای تیم توسعه. 90 جدول 4-15: مقایسه وضع موجود و ایدهآل عوامل اصلی.. 91 جدول 4-16: مقایسه وضع موجود و ایدهآل شاخص های کلیدی تکنولوژی… 92 جدول 4-17: مقایسه وضع موجود و ایدهآل شاخص های کلیدی بازاریابی.. 93 جدول 4-18: مقایسه وضع موجود و ایدهآل شاخص های کلیدی تجاری سازی 94 جدول 4-19: مقایسه وضع موجود و ایده آل شاخص های کلیدی تیم توسعه محصول 95 فهرست نمودار نمودار 2-1: شاخص بهره وری در صنایع مختلف آمریكا در 5سال.. 24 نمودار2-2: رتبه بندی عوامل موثر بر بهره وری توسعه محصول در صنایع آمریكا در سال 1989 25 نمودار2-3: دسته بندی آمیزه های بازایابی (4ps) از دیدگاه كاتلر 44 دانلود پایان نامه ارائه مدل یا الگویی کاربردی برای تصمیم گیری در امر توسعه محصول جدید در شرکت گرانیت بهسرام …