بررسی میزان استفاده از فناوری اطلاعات در پیشتیبانی از مدیریت کیفیت جامع TQM
فهرست مطالب : چکیده 1 فصل اول کلیات پژوهش 1-1- مقدمه 3 1-2- بیان مسئله 3 1-3- اهمیت و ضرورت موضوع 4 1-4-اهداف پژوهش 5 1-4-1-هدف اصلی 5 1-4-2- اهداف فرعی 5 1-5- فرضیات پژوهش 5 1-6- سوالات تحقیق 5 1-7- قلمرو تحقیق 6 1-7-1- قلمرو موضوعی 6 1-7-2- قلمرو مکانی 6 1-7-3- قلمرو زمانی 6 1-8- تعریف اصطلاحات پژوهش 6 فصل دوم ادبیات پژوهش 2-1- بخش اول : مدیریت کیفیت جامع 8 2-1-1- مقدمه 8 2-1-2-تعریف 9 2-1-3- ارکان فلسفی مدیریت جامع کیفیت 9 2-1-3-1- فرایندگرایی 9 2-1-3-2- مشتری محوری 9 2-1-3-3- ارتقای مستمر و فراگیر فرایندها و سیستم ها 9 2-1-4- اصول مدیریت جامع کیفیت 9 2-1-5- جنبه های مدیریت كیفیت جامع 11 2-1-6- نقش مدیریت جامع در تغییرات سازمانی 12 2-1-6-1- تغییر فرهنگی 13 2- 1-7- محدودیت های مدیریت کیفیت جامع 13 2-1-7-1- مدیریت كیفیت جامع و دولت 13 2-1-7-2- چالشهای دولتی 14 2-1-8- ارتباطات و آموزش مدیریت كیفیت جامع 15 2-1-9- سنجش و اندازه گیری مدیریت جامع 16 2-1-9-1- مشتریان 17 2-1-9-2- اهداف استراتژیک 17 2-1-10- اثرات مدیریت کیفیت جامع در سازمان 17 2-1-10-1- دیدگاه ضمنی از سازمان 17 2-1-10-2- جهت زمانی اولیه 18 2-1-10-3- تاثیر بر فرهنگ سازمانی 18 2-1-10-4- الزامات رهبری 18 2-1-10-5- تاكید بر كنترل مدیریت 18 2-1-11- مدیریت کیفیت جامع و مشتری مداری 19 2-1-12- کیفیت خدمات 20 2-1-13- ابعاد و عوامل کیفیت خدمات 20 2-1-14- سنجش و اندازه گیری 21 2-1-14-1- مشتریان 21 2-1-14-2- اهداف استراتژیک 21 2-1-15- مدیریت کیفیت جامع و برنامه ریزی استراتژیک 21 2-1-15-1- دیدگاه ضمنی از سازمان 22 2-1-15-2- جهت زمانی اولیه 22 2-1-15-3- تاثیر بر فرهنگ سازمانی 22 2-1-15-4- الزامات رهبری 23 2-1-15-5- تاکید بر کنترل مدیریت 23 2-1-16- برقراری ارتباط بین برنامه ریزی استراتژیک و مدیریت کیفیت جـــامع 23 2-1-17- جنبه های مدیریت کیفیت جامع 24 2-1-18- جنبه های مختلف مدیریت کیفیت جامع 24 2-1-19- مدیریت کیفیت جامع به عنوان فلسفه مدیریت 26 2-1-20- مدیریت کیفیت جامع و دولت 26 2-1-20-1- چالشهای دولتی 27 2-1-20-2- سبک مدیریت و شایستگی های رهبری 28 2-1-21- درک وابستگیهای درونی و تعاملات بین سیستم ها ، تغییرات ، یادگیری 28 2-2- بخش دوم: فناوری اطلاعات و تاثیر آن بر مدیریت کیفیت جامع 29 2-2-1- تعریف فناوری اطلاعات 29 2-2-2- سیستم اطلاعات و فناوری اطلاعات 30 2-2-2-1- سطح حرفهای فناوری اطلاعات 31 2-2-2-2- سطح آموزشی فناوری اطلاعات 31 2-2-3- تأثیر فناوری اطلاعات 31 2-2-4- تأثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت کیفیت جامع 34 2-2-5- علل ناکامی مدیریت کیفیت جامع در فناوری اطلاعات 36 2-2-5-1- تغییر فرهنگی 37 2-2-6- فناوری اطلاعات و ارتباطات و آموزش مدیریت کیفیت جامع 37 2-2-7- سودمندی مدیریت کیفیت جامع از فناوری اطلاعات 38 2-2-8- تأثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت كیفیت جامع : مطالعه موردی کاربرد TQM در کشور ژاپن 38 2-2-9- مدیریت کیفیت جامع فناوری اطلاعات 42 2-2-9-1- اصول پیاده سازی مدیریت کیفیت در فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان (مجازی) بر مبنای تکنیک 5s 42 2-2-10- مفهوم فناوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع 42 2-2-11- مفهوم 5s ( فناوری اطلاعات و مدیریت کیفیت در سازمان ) 43 2-2-12- حوزه های پیاده سازی 5s در فناوری اطلاعات 43 2-2-13- مفهوم و روش اجرای 5s 44 2-2-13-1- تفکیک و تعمیر (S1) 44 2-2-13-2- ترتیب و تنظیم(S2) 46 2-2-13-3- تمیزی (S3) 46 2-2-13-4- تداوم و ایمنی (S4 ) 47 2-2-13-5- تعلیم و انظباط (S5) 48 2-3- بخش سوم: پیشینه تحقیقات داخلی و خارجی 49 2-3-1- پیشینه پژوهش 49 2-3-1-1- تحقیقات داخلی 49 2-3-1-2- تحقیقات خارجی 49 فصل سوم روش تحقیق مقدمه 52 3-1- روش تحقیق 52 3-2- جامعه آماری 53 3-3- حجم نمونه و روش نمونه گیری 53 3-4-ابزار پژوهش 53 3-5-روش گردآوری داده ها 54 3-6 -روایی وپایائی پرسشنامه 54 3-6-1- روایی (اعتبار): 54 3-6-2- پایائی (اعتماد) 54 3-7 -متغیرهای تحقیق 55 3-8 – روش تجزیه و تحلیل داده ها 55 فصل چهارم تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق 4-1 مقدمه 57 4-2 تحلیل ویژگی های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان 57 4-3 تحلیل توصیفی مقدماتی 60 4-4 آزمون نرمال بودن متغیرها 61 4-5 بررسی فرضیه های تحقیق 61 4-6- آزمون رتبه بندی فریدمن 71 فصل پنجم خلاصه و نتیجه گیری 5-1- مقدمه 73 5-2- نتایج استنباطی 73 5-3- آزمون نرمال بودن متغیرها 74 5-4- بررسی فرضیه های تحقیق 74 5-5- پیشنهادات 75 5-6- پیشنهادات برای تحقیقات آتی 75 5-7- محدودیت های پژوهش 75 منابع و مأخذ 77 … مقاله بررسی میزان استفاده از فناوری اطلاعات در پیشتیبانی از مدیریت کیفیت جامع TQM