مطالعات مجموعه تفریحی و توریستی با رویکرد گردشگری
فهرست: چکیده فصل اول: کلیات (پروپوزال) مقدمه ۱-۱- بیان مسئله ۱-۲- اهمیت مسئله ۱-۳- ضرورت انجام تحقیق ۱-۴- اهداف پژوهش ۱-۵- نگرشهای اساسی در مورد رابطه انسان و طبیعت در مورد منظر ۱-۶- سؤالات و فرضیه ها واژههای کلیدی ۱-۷- طراحی شهری ۱-۸- فضای شهری ۱-۹- گردشگری . فصل دوم: مبانی نظری ۲-۱- تعاریف و مفاهیم اولیه ۲-۲- نگاهی نو به طراحی و سامان دهی طبیعت اطراف در عصر حاضر ۲-۳- جهانگردی ۲-۴- بازدید کننده (Visitor) الف) تعریف جهانگردی خارجی ب) تعریف جهانگردی داخلی ۲-۵- تعریف گردشگری ۲-۵-۱- گردشگری داخلی (یا بومی) ۲-۵-۲- گردشگری خارجی (یا بینالمللی) ۲-۵-۳- معنای لغوی گردشگری ۲-۵-۴- انواع گردشگری ۲-۵-۴-۱- اکوتوریسم (Eco Tourism) ۲-۵-۴-۲- توریسم روستایی (مزرعه ای) Rural Tourism / Farm Tourism ۲-۵-۴-۳- توریسم تشویقی Incentive Tourism ۲-۵-۴-۴- گردشگری پایدار sustainable tourism ۲-۵-۴-۵- گردشگری با هدف مشترک common interest tourism ۲-۵-۵ عناصر چهارگانه گردشگری ۲-۵-۶- ارکان صنعت گردشگری ۲-۵-۶-۱- استراحتگاه ۲-۵-۶-۲- بناهای تاریخی ۲-۵-۶-۳- مهمانخانه های بین المللی ۲-۵-۶-۴- تسهیلات فرهنگی و تفریحی ۲-۵-۶-۵- خدمات حمل و نقل ۲-۵-۷- الگوهای گردشگری ۲-۵-۸- عوامل موثر در توسعه گردشگری ۲-۶- توریسم ۲-۶-۱- تعریف صنعت توریسم ۲-۶-۲- مزایای توریسم ۲-۶-۳- اهمیت صنعت توریسم ۲-۷- شناسایی فرصتهای پنهان گردشگری در ایران و اثرات آن بر جامعه ۲-۸- نظریه های گردشگری ۲-۹- تاریخ توریسم در ایران ۲-۱۰- سهم ناچیز ایران از توریست ۲-۱۱- ضرورت تغییر نگرش شهر سازان و برنامه ریزان ۲-۱۲- ضرورت استفاده از فناوری اطلاعات در گردشگری ۲-۱۳- نقش مدیریت در سیستم اطلاعات توریسم و گردشگری ۲-۱۴-۱- ضرورت مدیریت درسیستم اطلاعات گردشگری ۲-۱۵- صنعت گردشگری از دیدگاه اقتصاد ۲-۱۵-۱- درآمد جاری ۲-۱۵-۲- اثرات اقتصادی گردشگری ۲-۱۶- اثرات فرهنگی – اجتماعی گردشگری ۲-۱۷- اثرات سیاسی توسعه گردشگری ۲-۱۸- گردشگری در عصر فناوری ۲-۱۹- عوامل و عناصر موثر در صنعت گردشگری ۲-۲۰- شناسایی فرصتهای پنهان گردشگری در ایران و اثرات آن بر جامعه ۲-۲۱- مشکلات جهانگردان ۲-۲۲- پیشینه و تاریخچه گردشگری ۲-۲۳- ماهیت و فلسفه گردشگری ۲-۲۴- پیشینه تاریخی گردشگری در ایران ۲-۲۵- توریسم و جهانگردی در ایران ۲-۲۵-۱- ایران بهعنوان یک کشور توریستی ۲-۲۵-۲- سابقه ی جهانگردی در ایران ۲-۲۵-۳- قبل از اسلام ۲-۲۵-۳-۱- ایجاد تشکیلات توریستی در ایران ۲-۲۵-۴- بازارهای جهانگردی ایران ۲-۲۵-۵- جاذبههای توریستی ایران ۲-۲۵-۶- جاذبه ها و چشم اندازهای طبیعی ۲-۲۶- آثار صنعت گردشگری ۲-۲۶-۱- اثرات اقتصادی گردشگری ۲-۲۶-۲- اثرات اجتماعی گردشگری ۲-۲۶-۳- اثرات فرهنگی گردشگری ۲-۲۷- موانع اصلی توسعه صنعت گردشگری در ایران ۲-۲۷-۱- تبلیغات منفی علیه ایران ۲-۲۷-۲- فقدان برنامه ریزی و استراتژی ۲-۲۷-۳- وضیعت نامناسب بازاریابی و تبلیغات گردشگری ۲-۲۷-۴- فقدان نیروی انسانی کارآزموده و متخصص ۲-۲۷-۵- عدم تمایل بخش خصوصی به سرمایه گذاری ۲-۲۸- ضرورت شناخت ظرفیتها و مناطق گردشگری : ۲-۲۹- تدوین استانداردها و ظوابط فنی ۲-۳۰- حضور دستگاهها ی موازی در تشکیلات گردشگری ۲-۳۱- نقش خانواده به عنوان بخش اصلی گردشگری ۲-۳۲- نقش طراحان شهری در توسعه گردشگری ۲-۳۳- نقش طراحان شهری در تأمین امکانات سکونتی برای گردشگران ۲-۳۴- نقش طراحان شهری در تأمین امکانات غذایی برای گردشگران ۲-۳۵- نقش طراحان شهری در ایجاد امکانات ارتباطی و اطلاع رسانی برای گردشگران ۲-۳۶- چشم انداز آینده صنعت گردشگری در ایران ۲-۳۶-۱- بررسی تجارب خارجی ۲-۳۶-۲- تجارب داخلی. فصل سوم: راهكارهای توسعه اكوتوریسم ۳-۱- مبانی نظری ۳-۲- موقعیت جغرافیایی ۳-۳- نتایج ۳-۳-۱- قابلیت و استعدادها برای عملکرد اکوتوریستی ۳-۳-۳- اقامتگاه های گردشگری ۳-۳-۴- بررسی دوره پیک گردشگری در منطقه ۳-۳-۵- دلایل و انگیزه حضور گردشگران ۳-۳-۶- مدتزمان اقامت ۳-۳-۷- شناسایی بازارهای هدف منطقه ۳-۳-۸- تأثیر زیرساختها در توسعه اکوتوریستی منطقه ۳-۳-۸-۱- تأثیر امکانات و خدمات ۳-۳-۸-۲- تأثیر شبکه های ارتباطی ۳-۳-۹- محدودیتها در ارتباط با توسعه اکوتوریسم ۳-۳-۱۰- نحوه همکاری و مشارکت مردم محلی در منطقه ۳-۳-۱۱- بالا بردن فرهنگ افراد بومی در برخورد با گردشگران ۳-۳-۱۲- فرصتهای سرمایه گذاری در مناطق اکوتوریستی ۳-۴- نتیجه گیری. فصل چهارم: نتیجه گیری و ارائه راهکارها. فصل پنجم: منابع فارسی منابع انگلیسی چکیده انگلیسی … مطالعات مجموعه تفریحی و توریستی با رویکرد گردشگری